Hop til hovedindhold

Sommerafslutning for Orkesterklasser

Skoleåret har nået sin afslutning - også for vores Orkesterklasser på Søholmskolen, som gav en flot koncert for forældre og lærere mandag den 17. juni.

Koncert med orkesterklasser på Søholmskolen afd. Toftevang
Eleverne spillede på guitar, tværfløjte, saxofon og kontrabas.

Fra folkeskoleklasse til orkester

I de seneste år er vi på musikskolen begyndt at eksperimentere med mange forskellige typer skolesamarbejder, og vores Orkesterklasser er et af de projekter, vi tilbyder skolerne at blive en del af. På Søholmskolen har 4.a, 4.b og 4.c prøvet kræfter med guitar, saxofon, tværfløjte og kontrabas sammen med lærerne fra Rudersdal Musikskole.

Orkesterklasserne er blot et enkelt element i musikskolens samlede nye strategi, hvor vi sigter efter at inddrage så mange folkeskoleelver i kommunen som muligt, som ellers ikke kommer i berøring med musikskolens tilbud. Læs mere om vores strategi fra 2024 her.

I galleriet nedenfor ses billeder fra deres sommerafslutningskoncert for lærere og forældre. Her spillede klasserne to numre hver, og så fik vi også et enkelt indslag fra to seje saxofonelever.