200 børn synger sammen til Skolekordagen

Rudersdal Musikskole var igen i år vært og arrangør for SkoleKordagen, hvor børn fra kommunens skoler mødtes fredag den 19. april til den fedeste sangdag på Søholmskolen afdeling Toftevang.

Selfie med Bjarke og børnene til Skolekordagen 2024
Bjarne List Nissen og alle de sangglade børn til Skolekordagen

Fredag den 19. april var festsalen på Søholmskolen afd. Toftevang fyldt med sangglade skolebørn, der var klar til at give den gas. Knapt 200 børn fra Skovlyskolen, Trørødskolen, Rude Skov Skole afdeling Sjælsø og Ravnholmskolen afdeling Nærum var samlet om komponist Bjarne List Nissen og hans sange fra korsamlingen "Venner".

Bjarne instruerede og dirigerede selv de mange sangbørn med humor og høj energi, og ungerne og de mange hundrede publikummer fik en oplevelse, de sent vil glemme, med sange som "En du kan stole på", "Uvenner for altid", "Vi løfter i flok" og "High Five".

Musikskolen leverede som altid sej backing med nogle af vores lærere: Ebbe Lynglund (elbas), Bjarke Christoffersen (trommer) og Thomas Ulrik Larsen (guitar og arrangements-planlægning) suppleret med Jesper Bo på keyboards.

Skolekordagen er en af vores mange skolesamarbejder, som vi arbejder med, fordi vi ønsker at nå ud til så mange børn i kommunen som muligt - ikke kun dem, der allerede kender musikskolen. Vi glæder os allerede til næste år, hvor vi håber på at se mindst lige så mange dygtige og musikglade elever!

Se de skønne videoer fra dagen

Hør børnene opføre "High Five" til Skolekordagen på Søholmskolen afd. Toftevang den 19. april 2024.
Hør børnene opføre "Bedste uvenner" til Skolekordagen på Søholmskolen afd. Toftevang den 19. april 2024.