Orkestre, bands og kor

Vi ønsker for alle elever, at de kommer til at opleve glæden og fællesskabet ved at lave musik sammen med andre.

Uanset om du spiller et instrument eller synger, bliver du både inspireret og motiveret, når du gør det sammen med andre.

Sammenspil og kor er gratis at deltage i for elever, der i forvejen spiller et instrument i musikskolen.

Koncerter

Når du spiller i orkester, i band eller synger i kor, deltager du automatisk i flere koncerter i løbet af året. Vi holder for eksempel julekoncerter, nytårskoncerter, temakoncerter og sommerkoncerter. Og hvert år deltager en række af vores orkestre også i "Musikskolernes Dage i Tivoli". Det plejer at være virkelig sjovt.

Hvordan melder jeg mig til sammenspil i musikskolen?

Musikskolens lærere arbejder tæt sammen om at sammensætte grupperne på den bedste måde, og det er derfor ikke altid muligt at melde sig til en bestemt gruppe. Vi anbefaler, at du tager en snak med din lærer, så I kan lægge en plan for, hvordan du kommer videre med sammenspillet.

I forbindelse med webtilmeldingen kan du gøre yderligere opmærksom på din interesse ved at vælge rubrikken ”Ønsker sammenspil – vil gerne kontaktes” i listen af fag.

Oversigt over udvalgte orkestre og kor