Hop til hovedindhold

Billedskoleelev vinder talentpris

Til Frivilligfesten den 27. september blev blandt andet Rudersdal Kommunes Talentpris uddelt, og i år gik prisen til en af vores særdeles lovende billedskoleelever, nemlig Charlie Rung-Hansen.

Prisvindere til Frivilligfesten 2024 sammen med borgmester Ann Sofie Orth
Borgmester Ann Sofie Orth og de fire prisvindere ved Frivilligfesten, herunder vinderen af talentprisen Charlie Rung-Hansen, billedkunstner, yderst t.h.

Til Frivilligfesten den 27. september blev blandt andet Rudersdal Kommunes Talentpris uddelt, og i år gik prisen til en af vores særdeles lovende billedskoleelever, nemlig Charlie Rung-Hansen. Charlie fik prisen for sit "hidtil usete og sjældent sikre greb om tegning, akvarel og maleri" samt sit "nærmest frygtindgydende tekniske niveau inden for realistisk skildring af især stilleben og portræt".

Talentprisen uddeles som anerkendelse af - og opmuntring til - en ung udøver inden for kategorierne idræt, science eller kunst og kultur. I år havde Folkeoplysningsudvalget besluttet at uddele prisen inden for kunst og kultur, og således kom den unge kunstner fra Billedskolen i søgelyset.

En ung kunstner i rivende udvikling

Med sine blot 15 år har Charlie formået at imponere sine undervisere med sine evner og sit mod på udvikling. Charlie har i nogle år fulgt holdet "Tegning og Maleri for 13-18-årige", og selvom hun kom med betydelige evner inden for både tegning, akvarel og maleri, er disse kun vokset, i takt med at hun har taget nye metoder og kundskaber til sig.

Vi - men især Charlies lærere fra Billedskolen - er selvfølgelig enormt stolte over, at en af vores elever får tildelt Talentprisen. For det er et stort privilegie at arbejde med dygtige, ambitiøse og hårdtarbejdende elever og være med til at dyrke og pleje deres talent. Vi ser frem til at følge dig på din videre vej som billedkunstner og talentfuldt ungt menneske.

Billedskolelærer David Dellagi med elev Charlie Rung-Hansen til uddeling af kommunens talentpris 2024
Billedskolelærer David Dellagi med elev og prisvinder Charlie Rung-Hansen til Frivilligfesten 2024.