Hvad drømmer børnene i Rudersdal om?

Billedskolens workshop med temaet "Drøm din fremtid" til Birkerød Kulturnat afslørede, hvad børnene her i Rudersdal går og drømmer om at blive eller opnå, når de bliver voksne.

Foto fra workshop "Drøm din fremtid" til Birkerød Kulturnat 2024
Der var godt gang i værkstedet på Birkerød Bibliotek

Til Birkerød Kulturnat summede hele byen af liv. Mange af gæsterne til kulturnatten kom forbi Birkerød Bibliotek, hvor Rudersdal Billedskole i samarbejde med Rudersdal Biblioteker havde arrangeret en workshop, hvor børn kunne komme forbi og udforske, hvad de drømmer om at blive eller opnå, når de bliver "store".

Billedkunstværkstedet med navnet "Drøm din fremtid - lav en drømmekasse" var en del af kulturfestivalen Golden Days, hvis tema i år var "arbejde". Børnene blev stillet spørgsmål som: Drømmer du om at blive astronaut? Hundeejer? Togfører? Derefter skulle de bygge deres egne dioramaer af deres fremtidsdrømme. Billedskolen stillede genbrugsmaterialer til rådighed, og så blev der ellers klippet og klistret til den helt store guldmedalje.

"Der kom mange drømme i spil, såsom at have en hund, bo under vandet eller være Cirkeline," fortæller leder af Billedskolen, Sisse Hoffmann, der stod for værkstedet. "Vi havde nogle hyggelige timer, hvor der blev arbejdet intenst."

Herunder kan du se et par billeder fra Billedskolens workshop på Birkerød Kulturnat.