Nyt hold: Hørelære for sangere

I den kommende sæson åbner vi for et nyt musikteoretisk hold, som vi har valgt at kalde "Syng med ørerne". Underviser Thomas Ulrik Larsen giver eleverne en grundig indføring i de musikteoretiske aspekter af sang.

Et nyt hold for sangelever og andre sangglade

Om du er sanger eller spiller et instrument og samtidig er glad for at synge, kan dette hold være noget for dig. Spiller du allerede et instrument på musikskolen, eller er du tilmeldt sangundervisning, kan du gå til holdet gratis. Men du kan også vælge kun at gå på dette hold mod betaling.

Se en liste over vores priser her

At synge handler om lyden fra dig selv, men også i høj grad om at forholde sig til lyden omkring dig. Hvordan lærer man at synge flerstemmigt? Hvordan aflytter man en stemme på en indspilning, som ikke er melodien? Hvordan holder man på sin melodi eller andenstemme, når der er en masse lyd omkring dig, både stemmer og instrumenter?

På holdet ”Syng med ørerne” lærer I om afstande mellem sangstemmer, opbygning af akkordklange, grundlæggende ”sangerklaver” og om at analysere lyden på indspilninger, så I kan finde både jeres egen rolle og de andres.

Underviser Thomas Ulrik Larsen gør opmærksom på, at selvom man på holdet kommer til at synge meget flerstemmigt, er det ikke et kor. Ønsker du at gå til kor, har du også flere muligheder via musikskolen.

Du finder en oversigt over alle vores orkestre, kor og bands her

Undervisningen foregår på en af to ugedage: torsdage på Kulturcenter Mariehøj i Holte og mandage på Birkerød Skole.