Hvor foregår undervisningen?

Musikskolen har hold for 1. og 2. klasse på alle kommunens skoler, og for 3. klasse på de fleste skoler. Det meste af den øvrige undervisning i musik- og billedskolen foregår på Kulturcenter Mariehøj i Holte eller i Kulturcenter Mantzius i Birkerød.

Billedskolens undervisning

Billedskolen har hold i Billedkunst og Tegning og Billedkunst på Kulturcenter Mantzius i Birkerød og på Kulturcenter Mariehøj i Gl. Holte.

Maleri og Tegning for 13-18-årige foregår på Kulturcenter Mariehøj.

Musikskolens undervisning

Musikskolens undervisning foregår primært på Kulturcenter Mantzius i Birkerød og på Kulturcenter Mariehøj i Gl. Holte.

Derudover har vi hold for alle i 1.-3. klasse på de fleste af skolerne i Rudersdal Kommune.

En mindre del af instrumentalundervisningen og enkelte hold i musikskolen foregår rundt omkring på skolerne, hvor denne løsning kan imødekomme både elevernes og lærernes skemalægning.

Kort over Kulturcenter Mariehøj

Kulturcenter Mariehøj

Kulturcenter Mariehøj ligger på Øverødvej 246 B, 2840 Holte.

Parkering er gratis. Der er mere end 200 gratis p-pladser, både foran og bag bygningen.

Musiklokalerne og administrationen ligger ved område C.

Billedskoleundervisningen foregår i lokalet "Værksted 3" ved område B.

Kulturcenter Mantzius

Kulturcenter Mantzius ligger på: Johan Mantzius Vej 7A, 3460 Birkerød.

Musikundervisningen finder sted i Laboratoriefløjen.

Billedskoleundervisningen finder sted i Rektorfløjen.