Musikskolen og RuBA spillede for 2.800 publikummer

De 37 dansere fra RuBA og 72 elever fra Musikskolen spillede fire veloplagte forestillinger for både skoleelever samt to aftenforestillinger for forældre og øvrige publikummer.

Hvert andet år spiller Musikskolen og RuBA en stort anlagt temaforestilling i Birkerød Idrætscenter, og i år var det temaet ”havet”, der satte rammen for både dans og musik. Forestillingen med titlen ”Et hav af musik” kom rundt om mange genrer og tidsperioder, så man kan roligt sige, at der var noget for enhver smag på programmet.

Musikken var arrangeret og dirigeret af 8 af musikskolens lærere, der hver især satte deres præg på forestillingen, og danserne fra RuBA blev instruereret af Anne Sofie Kvist, som også har udarbejdet koreografierne.

En musikalsk rejse ud på det store blå ocean

Det høje niveau var gennemgående i hele forestillingen. Første akt lagde ud med en overture over forestillingens mange temaer, og derefter kom danserne ind for at deltage i ”Beyond the Sea”. Det følgende nummer ”Coral Chorus” talte direkte til børnene, det optræder nemlig i det populære computerspil Fortnite. Derudover bød første akt på to klassiske musikstykker, nemlig ”Water Music” af Händel og ”Den melankolske guldfisk” af Gérard Meunier. Derefter et forfriskende og humoristisk indslag i form af Gnags’ ”En underlig fisk”, inden første akt sluttede af med en storslået opførelse af musik fra filmen ”Pirates of the Carribbean”.

Andet akt åbnede med den klassiske slager ”Så længe skuden kan gå”, 80’er hittet ”Orinoco Flow” og folkesangen ”Wellerman”. Derpå fulgte Sebastians musical-perle ”Fuld af nattens stjerner” og højskolesangen ”Et hav der vugger sig til ro nu”. Forestillingen rundede af med et brag af en fest under Disney-hittet ”Havet er skønt” – det var lige før, salen begyndte at danse med.

Vi siger mange tak for i år, og så glæder vi os selvfølgelig allerede til næste temaforestilling, der opsættes i foråret 2026.

Rudersdal Musikskole og RuBA opfører "Beyond the Sea" til temaforestillingen "Et hav af musik"