6. årgang på besøg: "Det vi drømmer om"

Skovlyskolens 6. årgang har været på besøg på musikskolen i en hel uge. En uge med et skema bestående af undervisning i sangskrivning og instrumenter, de fleste ikke finder på deres egen folkeskole.

Cello, kontrabas og tværfløjte på skoleskemaet

Lyden af trommer og lyse sangstemmer gav liv på Kulturcenter Mariehøj hver dag i sidste uge. Og når en dør blev åbnet til et af musikskolens mange lokaler, kunne man indimellem høre lyden af elevernes første stryg på cello og kontrabas.

Det var Skovlysskolens 6. årgang, som mødte op til et skema fyldt med musik hver dag mellem kl. 9.00 og 13.00.

Eleverne prøvede kræfter med både tværfløjte, trommer, marimba, ukulele, cello, kontrabas og meget mere. Mange af instrumenterne, havde de aldrig haft i hånden før, og da ugen var omme, holdt de stor koncert for deres forældre og søskende.